czwartek, 23 lipca 2015

Zastrzyk motywacji.

Cześć ;)

W dzisiejszym poście chciałbym podzielić się z Wami moją wiedzą i doświadczeniami na temat motywacji oraz przykładami dobrego motywowania się do aktywności fizycznej.


Motywacja to wewnętrzny stan człowieka, stan gotowości do podjęcia określonych działań. Dobrze zmotywowana osoba jest w stanie wykonać swoje zadanie dokładniej, solidniej i z wiele większym zapałem niż osoba robiąca to "bo musi". Potrafi zrobić to bardziej, zrobić od zaraz , rzucić wszystko w piździec i zapomnieć o innych rzeczach, które dzieją się dookoła. 
Najważniejszą rzeczą w motywacji będącą jednym ze sposobów ich osiągnięcia jest wyznaczenie sobie celu. Jest to absolutna podstawa. Przed rozpoczęciem zadania musisz zastanowić się co chcesz osiągnąć. Nie ważne jakie to zadanie.. Czy zwykły, jednorazowy trening czy też ciągła dieta i siłownia. Cele są różne aczkolwiek musisz wiedzieć czego chcesz. Nie ważne czy jest to wykręcenie jakiegoś czasu na biegu, jakiejś ilości powtórzeń siłowych, jakichś swoich określonych minimum podczas walki sparingowej, uzyskanie danego wyglądu, wagi. O wiele łatwiej się zmotywować jeśli wiesz jaki ma być efekt Twojego działania. Najlepiej jeśli Twoje cele są ambitne i mierzysz wysoko. Wtedy możesz lepiej i intensywniej pobudzić swoje zmysły. 
Na początku ciężko jest wyznaczyć swoje cele i być w nich wytrwałym aż do końca. Proponuję wypisanie ich na zwykłej kartce papieru. Są na to przeróżne sposoby. Jeśli coś się zapisuje, łatwiej jest to zapamiętać .. jak z nauką w szkole ;) Niżej załączam bardzo przydatny link odnośnie powyższego :

Wypisywanie jest dobre nie tylko w przypadku celu ale również w przypadku korzyści jakie z niego płyną. Jest to bardzo ważne gdyż aspekt ten motywuje do działania.
Ważne jest aby wizualizować swój cel. Wyobrażać sobie siebie po wykonaniu danego zadania. Jak to będzie ? Jak się będziesz czuł ? Co osiągniesz ? Jak będziesz wyglądał ? Jaka będzie reakcja otoczenia na wiadomość o Twoim sukcesie ? No normalnie wszystko, włącznie z wszystkimi szczegółami. Musisz poczuć jak będzię fajnie , jaka to będzie ogromna przyjemność :)
Przeglądając internet natknąłem się na ciekawą stronę w której autor podsunął mi kolejny sposób na dobrą motywację. Polega ona na łączeniu celu z wyższymi wartościami takimi jak dom, rodzina , przyjaciele, wykształcenie, miłość, zdrowie. Można w ten sposób podążać według takiego toku rozumowania : co mi dadzą ćwiczenia i dieta ? -lepszy wygląd,zdrowie i samopoczucie; co mi dadzą te trzy korzyści ? -zadowolenie z siebie, mniej chorób, pogodę ducha; co mi da np. mniej chorób ? -mniej czasu spędzonego u lekarzy w przyszłość; co z kolei da mi ta korzyść ? - więcej czasu; a więcej czasu wolnego to - czas dla rodziny. Proste a zarazem bardzo pomocne ;)
Kolejnym ważnym sposobem jest pozytywne nastawienie. Musisz wierzyć, że Ci się uda. Nie możesz zniechęcać się przez małe potknięcia. Naucz się stawiać im czoła i pokonywać je. Pamiętaj, że jesteś człowiekiem ! Istotą cudowną, która potrafi bardzo dużo i nie ma dla niej żadnych ograniczeń ! Potrafisz to zrobić.. no bo kto jak nie Ty ;) Nie nastawiaj się na porażkę tylko na sukces. Nastawiaj się pozytywnie i optymistycznie :)
Kolejnym i ostatnim z moich przykładów jest słuchanie muzyki i oglądanie filmików. W sieci jest tego mnóstwo. Ja osobiście uwielbiam muzykę i jest to bardzo ważna kwestia w moich życiu. Ma na mnie bardzo duży wpływ. Głównie jestem fanatykiem rapu ale nie pogardzę żadnym innym kawałkiem, który jest dobry i wpada w ucho, bez znaczenia jaki to gatunek muzyczny. 


Jednym z moich ulubionych raperów, potrafiących mnie mega zmotywować jest Bosski Roman. Od pewnego czasu zajmuje się wydawaniem płyt pod nazwą Drużyna Mistrzów. Na płycie znajduje się wielu polskich raperów, którzy promują główne i wiodące hasło "Sport, muzyka, pasja". Uwielbiam słuchać kawałków z płyty bezpośrednio przed treningiem. Poniżej daje wam próbkę tego co możecie znaleźć na Drużynie Mistrzów. Wyjątkowo lubię ten kawałek i wcale nie dlatego, że na majku słychać Damiana Janikowskiego, brązowego medalistę Igrzysk Olimpijskich z Londynu :D 

Popularne są również krótkie filmiki typu "People are awesome" czy "Motivation video". Bardzo je lubię gdyż uświadamiają mnie jaki człowiek jest wielki i co potrafi. Nie ma żadnych barier, których nie jest w stanie pokonać ;)

A więc.. dzięki za uwagę, motywujcie się i osiągajcie swoje upragnione cele ! ;)
Do następnego :)






środa, 15 lipca 2015

Ćwiczenia i ich wpływ na człowieka.

Cześć wszystkim ;)

Dzisiaj chciałbym odpowiedzieć na pytania wielu osób a mianowicie "po co ćwiczyć ?" i "czy warto ?". Na to drugie pytanie odpowiem bez zbędnego tłumaczenia - tak warto ;) Postaram się też by odpowiedź na pytanie pierwsze dopełniała tą drugą.
Wielu naukowców i statystyków staje po mojej stronie w tej kwesti ;) Jednak ja nie będę się tutaj posługiwał żadnymi naukowymi wywodami i postaram się przedstawić jak ja to widzę. Uprawianie aktywności fizycznej ma wiele korzyści, które wpływają na :
  • Wygląd naszej sylwetki - zwiększenie tkanki mięśniowej na rzecz pozbycia się tłuszczowej
  • Poprawę przemiany materii i metabolizmu - zapobieganie zaparciom, mniejszy apetyt, lepsze trawienie
  • Jasność umysłu - poprawiona koncentracja, dotlenienie mózgu
  • Utrzymanie zgrabnej figury - nie od dziś wiemy, że dobra dieta i ćwiczenia czynią cuda
  • Lepsze samopoczucie - wytwarzanie endorfiny i optymistyczne spojrzenie na świat
  • Zdrowie - możemy zmniejszyć ryzyko chorób serca, wzmacniamy kości i stawy, hartujemy się
  • Pozbycie się stresu - odreagowywujemy podczas ćwiczeń
  • Lepszy sen
  • Pewność siebie
  • Wiarę w swoje możliwości
  • Polepszenie kondycji, wytrzymałości, siły, szybkości, sprawności , kordynacji i równowagi

 
Raz sumując : warto być aktywnym fizycznie po to by zachować formę, zdrowie i dobre samopoczucie ! ;)

poniedziałek, 13 lipca 2015

Legs day w nieco innej formie..

Jak wszyscy wiemy trening nóg jest bardzo ważnym treningiem dla każdej osoby uczęszczającej na siłownie.. nie ważne czy dla amatora czy wyczynowca. Potężne nogi dają ładny całokształt i świetnie komponują się z dobrze zbudowaną "górą". Jednak jest to kwestia ważna nie tylko dla fanatyków ciężarków i mięśni ale również dla innych sportowców oraz ludzi pragnących schudnąć. Jak wspomniałem w moim pierwszym poście trenuję sport wyczynowo 10 lat. Jest to jeden ze sportów walki siłowo-wytrzymałościowych. Na razie chciałbym aby pozostał on tajemnicą, ale myślę, że z biegiem czasu zdradzę Wam o co kaman. Silne nogi są dużym atutem w mojej dyscyplinie. Tak więc do rzeczy. Mój trening wyglądał nieco inaczej niż typowe przysiady, wykroki, wznosy z obciążeniem.




Rozpocząłem go od 15 minutowej rozgrzewki. Potem wybrałem się truchcikiem na pobliski stadion do piłki nożnej. Ustawiłem się wzdłuż szerokości boiska i zacząłem ćwiczyć. Moją miarą była linia boczna boiska i jego połowa. Robiłem masę przeróżnych ćwiczeń, które są mi znane z doświadczeń obozowych. Mianowicie wykroki, przysiady , kroki odstawno-dostawne z maxymalnym obniżeniem , skoki obunóż, na lewej, prawej, żabki , wieloskoki , burpeesy , elementy techniczne mojej dyscypliny sportowej, krótkie sprinty polegające na podjechaniu nóg i różnego rodzaju przysiady. Wszystko odbywało się bez jakiegokolwiek obciążenia , prócz własnej masy ciała. Później zabrałem się za skoki na skakance (około 10 minut). Trening zwieńczyłem 20 minutowym biegiem w dość dobrym tempie i porządnym stretchingiem.
Po powrocie do domu nie myślałem o niczym innym tylko o chłodnym prysznicu i położeniu się.

Głęboki sen gwarantowany ! Musicie spróbować ;) Niżej załączam parę przydatnych linków do wykonania mojego zestawu.

Prawidłowe burpeesy     https://www.youtube.com/watch?v=UZPuG_wb130
Przykładowe ćwiczenia  https://www.youtube.com/watch?v=pydsfdWs9xM
                                       https://www.youtube.com/watch?v=Agz6m64OFh0
                                       https://www.youtube.com/watch?v=YOlVP_ZKJro
                                       https://www.youtube.com/watch?v=Y4WdOSc8xdI 
Rozciąganie                    http://www.treningrozciagania.pl/

Dobry początek dnia.

Siemanko !


Dzisiaj po dobrze przespanej nocy, obudziłem się wypoczęty i pełen chęci i optymizmu. Aby podtrzymać dobry poranek w pierwotnym stanie, postanowiłem przyrządzić sobie zdrowe i pożywne śniadanie, które nie tylko da mi mega satysfakcje ale również powera na cały dzień .. a przyda się bo planuję na dzisiaj długi i ciężki trening. Przy kucharzeniu posiłkowałem się blogiem, który od dawna śledzę i na którym są bardzo pomysłowe i kreatywne przepisy na fit posiłki. Postanowiłem się podzielić z Wami przepisem, może i wam się przyda :)






A więc potrzebne Wam będzie :

4 łyżki drobnej kaszy jęczmiennej
1 1/3 szklanki wody, mleka krowiego, mleka roślinnego
3 łyżki miąższu dyni pokrojonego w kostkę (lub jabłek, gruszek)
3 łyżki orzechów włoskich (lub laskowych)
ewentualnie 1 łyżeczka miodu

Kaszę płuczemy na sicie. Możemy zalać ją wieczorem szklanką wody wtedy szybciej się ugotuje, ale nie jest to konieczne.W garnuszku podgrzewamy wodę lub mleko, albo wodę zmieszaną z mlekiem. Do ciepłego płynu wrzucamy kaszę i dynię po czym gotujemy na małym ogniu aż zmiękną. Nie musimy ciągle mieszać, ale zaglądajmy do garnuszka, by sprawdzić czy płyn nie wyparował, w razie co dodajmy trochę wody.
Orzechy możemy uprażyć, ale nie jest to konieczne. Gdy kasza i dynia już zmiękną, ale nie będą rozgotowane, zdejmujemy je z ognia. Dorzucamy orzechy, ewentualnie doprawiamy miodem, przykrywamy i odstawiamy na 5 minut.
Gotowe!

Gorąco namawiam do wypróbowania ;) nie będziecie żałować  :)
Smacznego!

niedziela, 12 lipca 2015

Start.

Cześć ;)


Na początku chciałbym się po krótce przedstawić. Mam na imię Krystian, mam 20 lat i trenuję sport wyczynowo około 10 lat. To jest mój pierwszy wpis na tym blogu. Będę prowadził go głównie na temat aktywnego trybu życia, zdrowego odżywiania, sportu oraz rzeczy które mnie interesują. Będzie on również moją formą pamiętnika gdzie będę pisać o tym co robię na co dzień, jakie są moje zainteresowania, poczynania oraz wszystko to co dzieje się się u mnie :) Wszelkie ćwiczenia, notki na temat zdrowego odżywiania są tylko i wyłącznie moimi spostrzeżeniami i moim stylem życia, zamieszczam je informacyjnie co oznacza że nie każdemu może to odpowiadać. Przemyślenia biorę z własnego doświadczenia oraz z wiedzy zasięgniętej z internetu, książek czy innych ciekawych form edukacyjnych. Konkretniej rzecz mówiąc blog z posmakiem lifstylowym :) To co kocham, co mnie interesuje, co jest moją pasją, co uważam za ważne o tym pisze :)

No to zaczynamy ;)